Nevarnosti sladkih pijač

  • Image

Otroke velja spodbujati k pitju. Raziskave so namreč pokazale, da že v skupini štiriletnikov obstaja nevarnost kronične dehidracije – se pravi ne pozabimo na dejstvo, da otroci lahko enostavno pozabijo piti. Zakaj torej ne priporočamo sladkih napitkov?

Raziskave so namreč pokazale, da že v skupini štiriletnikov obstaja nevarnost kronične dehidracije – se pravi ne pozabimo na dejstvo, da otroci lahko enostavno pozabijo piti. Pred nami so najbolj vroči meseci leta, zato je še toliko bolj pomembno, da otroci dovolj pijejo, naloga staršev pa je, da jim izberemo prave napitke, tiste, ki odžejajo in nimajo dodatkov. Zakaj torej ne priporočamo sladkih napitkov? Otroci jih imajo sicer radi in če jim ponudimo sadni sok ali ledeni čaj, ga bodo vsekakor popili prej kot pa navadno vodo. Poleg tega ga bodo popili tudi več kot navadne vode.

Sladki napitki vsebujejo veliko navadnega namiznega sladkorja, ki ga naše telo ne potrebuje. Otroci radi popijejo kozarec kole, ampak ali ste pomislili, da z 1 litrom takega napitka dobijo tudi 125 gramov sladkorja? Tudi danes tako popularne vode z različnimi okusi vsebujejo veliko sladkorja, sicer manj kot sadni sokovi in ledeni čaji (ti imajo v povprečju 25 g sladkorja na 2 dl napitka), a kljub temu bomo z enim litrom takega napitka »pojedli« tudi 30 g sladkorja. In če k temu dodamo še dejstvo, da naj bi otroci popili od liter do dva tekočine dnevno, to pomeni, da jim s pijačo ponudimo 500 do 1000 odvečnih kalorij, ki bi jih sicer lahko zaužili z polnovrednimi rednimi obroki.

Nemalokrat v živilski industriji v napitkih namizni sladkor zamenjajo s fruktozo – sadnim sladkorjem, ki je kalorično enako bogat (4 kcal na 1 g), a je po svoje še bolj nevaren, saj ne povzroča občutka sitosti. Američani so že izračunali, da otroci v ZDA letno pridobijo do 4 kg telesne teže samo na račun sladkih napitkov.

Zato naj vas ne zavede napis na soku – brez dodanega sladkorja. Vsak sadni sok vsebuje sladkor prezrelega sadja iz katerega je pripravljen in tudi 100 % pomarančni sok bo imel vsaj 20 gramov sladkorja na 2 dl napitka. Pri napitkih, ki vsebujejo sladila, velja pomisliti kakšno hranilno vrednost tak napitek sploh ima, sladila pa v prehrano otroka sploh ne sodijo.