Zgodbe o kruhu; miti ali resnica?

Kruh naš vsakdanji, si dober ali slab? O kruhu kroži veliko zgodb, a niso vse resnične. Nekatere zgodbe so posledica preverjenih trditev, druge pa plod vraževerja. Poglejmo nekatere najpogostejše mite.

slika1 1
slika2 2

KRUH REDI

Nobeno živilo ne redi samo po sebi, temveč je prekomerna teža posledica nesorazmerja med vnešeno in porabljeno energijo. Kruh, narejen iz polnozrnatih žit zaradi vsebnosti vlaknin pospeši prebavo in podpira prebavila. Sestavljeni ogljikovi hidrati v polnozrnatem kruhu se počasi razgrajujejo, zaradi česar smo dalj časa siti. Kruhi, narejeni iz polnozrnate moke torej ne redijo temveč skrbijo za daljši občutek sitosti.

TOPLEGA KRUHA NI DOBRO JESTI

Ali še vedno verjamete, da toplega kruha ni dobro jesti? Naj vas pomirimo, da je ta modrost naših babic najverjetneje nastala zato, da kruha ne bi prehitro in preveč pojedli. Prav tako namreč radi jemo toplo pico, pa nas po njej nič ne boli trebuh.

KRUH VSEBUJE PREVEČ OGLJIKOVIH HIDRATOV

Če bi kruh črtali iz prehrane, bi morali ogljikove hidrate pridobiti s kakšnim drugim živilom. Vsi ogljikovi hidrati namreč niso slabi, predstavljajo pa kar 50 odstotkov prehranske energije. Izogibati se je potrebno enostavnim sladkorjem, ki so dodani med proizvodnjo hrane ali tistim sladkorjem, ki jih dodamo sami. Priporočljivi pa so sestavljeni ogljikovi hidrati, med katere spadajo prehranske vlaknine. Priporočena dnevna vrednost vlaknin je 30 gramov in kruh je lahko njihov dober vir.

ZARADI KRUHA SE SLABO POČUTIMO

Nekateri verjamejo, da uživanje kruha ni dobro, saj preveč obteži želodec. A kruh pravzaprav blagodejno vpliva na naše počutje, saj se ogljikovi hidrati razgradijo v glukozo, ta pa pomaga pri sprožanju hormonov sreče.

KRUH NI ZDRAV

Vsak kruh vsebuje nekaj vlaknin, vitaminov in mineralov. Vitamin B skrbi za lepo kožo in lase, vitamin E pa je glavni antioksidant v našem telesu. Res pa je, da niso vse vrste kruha enako hranljive.

Želite več vsebin? Prijavite se na naše e-novice.

Prijavite se