Radič

Radič je pri nas dobro uveljavljena solata. Enim malce preveč greni, druga pa ga imajo ravno zaradi tega radi. Toda ravno ta grenčica je eden od razlogov, zakaj je radič še posebej zdrava solata. Pa ne samo to …

mercator radic324 324

Borovnica med zelenjavo

Antocianini so družina rdeče – vijolično – modro – črnih barvil, ki imajo pozitivni učinek na zdravje. Najpogosteje se omenjajo v povezavi z borovnicami. A malokdo ve, da so spojine iz iste družine prisotne tudi v rdečem radiču. Gre za izjemno močne antioksidante – torej snovi, ki preprečujejo oksidacijo celic. Zato uživanje radiča deluje protivnetno, pomaga pri zaščiti pred rakom in izboljšuje imunski sistem. Pri tem pomagajo tudi karotenoidi, ki jih prav tako najdemo v radiču.

Zakaj radič greni?

Ker vsebuje grenko snov po imenu laktukopikrin, ki je prisotna tudi v regratu. Ta fitonutrient (rastlinsko hranilo) rastlinam omogoča, da se v naravnem okolju branijo pred škodljivci, v nas pa sproži odziv, ki podpira telesu lastne razstrupljevalne poti. Prav tako pomaga pri nespečnosti.

mercator radic720 500

Vitamini in vlaknine

Poleg tega je v radiču tudi veliko vitamina K, ki je potreben za zdrave kosti in deluje proti strjevanju krvi. Vaše telo pa za njegovo absorbcijo potrebuje maščobo, na primer olje v solatni polivki. V radiču je tudi veliko vitaminov C, E and B9.

Seveda pa z radičem tudi poskrbite za konkretno količino vlaknin, ki jih vaše telo potrebuje za boljšo prebavo, pomagajo pa tudi do občutka sitosti ob majhnem vnosu kalorij.

Ne samo za solate

Čeprav je radič odličen v solatah, pa ga lahko uporabite še za veliko drugih jedi: v omakah za testenine, na picah, pa tudi v mesnih jedeh. Dober tek!


Vir za članek: »Radič«, Kanadska akademija za športno prehrano, www.caasn.com, pridobljeno 28. februarja 2020

Želite več vsebin? Prijavite se na naše e-novice.

Prijavite se