Kako organizirati prehrano na poti?

Mario, kaj pa, ko ne morem jesti »po planu«?

Razumem, v »optimalnih« pogojih ni problem – doma, na primer, ko imamo v hladilniku vse, za kar vemo, da je »ok«. Kaj pa izbrati zunaj, v restavracijah, na potovanjih? Ali v hotelih pri samopostrežnem zajtrku, ko je vse oblikovano po vzoru tradicije – kruh, puter in med/marmelada.

Mercator clanek 720x400px 2020 06 183
Mercator clanek 720x400px 2020 06 18
Mercator clanek 720x400px 2020 06 184
Mercator clanek 720x400px 2020 06 185

Slednja klasika me pričaka kot prva ponujena možnost v mnogih hotelih, ko potujem naokoli in predavam, ali poslušam druge predavati o prehrani. Želim izpostaviti, da imamo (skoraj) vedno možnost izbire. Da ni potrebno razmišljati po kopitu »vse, ali nič« – popolno, ko imam kontrolo in nič, … ko se zgodi življenje.

Lahko upoštevamo, da je dovolj dobro lahko tudi popolno in smo pripravljeni.

Nekaj idej:

Beljakovine

Vemo, da pri vsakem obroku potrebujemo dovolj beljakovin, ki jih ni ne v maslu, ne kruhu, ne medu, ne kosmičih, žal niti v mleku, vsaj v zadostnih količinah ne.

Prosite za kakšno kuhano jajce, ali pečeno na maslu, izberemo konzervo rib v lastnem soku ali ekstra deviškem oljčnem olju, skodelico grškega jogurta, ali skute iz posnetega mleka, tudi nepredelani mesni izdelki, kot so pečene puranje prsi, pršut, zašink, ali kakšna fina domača suha salama in sir, sta lahko zanimivi izbiri.

Zelenjava

K beljakovinam vedno dobro pristoji zelenjava.

Pogosto imajo v restavracijah, hotelih, celo motelih, kjerkoli obstaja kuhinja, pravzaprav, nekakšno mešanico zamrznjene zelenjave. Zato lahko prosite, če vam skuhajo skodelico »carske« mešanice (brokoli, cvetača in korenček). Naslednja možnost je različna zelenjava, kot je paprika, paradižnik, kumarice, tudi kisle kumarice, olive, … karkoli želite.

Kosmiči in sadje

Dodatne možnosti so navadni ovseni kosmiči, ki jih pomešate z navadnim jogurtom in dodate poljuben kos sadja.

Konzerve

Ko ste na poti, imate lahko kot dodaten vir beljakovin vedno pri sebi sirotkine beljakovine v prahu, ki jih le dodate v jogurt, na primer, ali spijete posebej. Ali konzervo rib, s katero lahko dopolnite obrok, kot to pogosto storim jaz. Kot vir zelenjave imate lahko pri sebi na potovanjih tudi konzerviran grah, stročji fižol, špinačo, fižol, … vse živo se že dobi v povsem naključnih trgovinah. 

Ko potujete z letalom

Na letalih in letališčih se lahko izognete zares slabi ponudbi hrane v ekonomskem potovalnem razredu, s tem, da imate s seboj sirotkine beljakovine v prahu, zelenjavo, kot je korenček, češnjev paradižnik, kumarice, sušeno govedino (beef jerky), oreščke, temno čokolado, tudi svoj sendvič si lahko pripravite. Moja ljuba izbira je sirotka v prahu, jabolko, korenček in mandlji.

V restavracijah

V restavracijah nismo prepuščeni milosti, ali nemilosti jedilnega lista in dnevne ponudbe. Praviloma je možno manevrirati vsaj toliko, da se dobi nek »normalen« kos mesa, ki ga spečejo celo na maslu, namesto na rastlinskem olju, če lepo prosite, ribe, stročnice, ki jih lahko dodate v solato, kuhan riž ali krompir, za prilogo ter na žaru pečeno zelenjavo. Za začinjanje solat lahko prosite, če vam prinesejo jabolčni kis in deviško oljčno olje posebej ter se tako izognete že začinjenim s sončničnim oljem.

Zavedam se, da s takšnim početjem tvegamo izpasti »čudno«, vendar trdim, da je zdrava prehrana v mnogo primerih najbolj odvisna od posameznikovih prioritet – najboljše rezultate imajo pogosto tisti, ki imajo razvite pozitivne navade ter so najbolj dosledni pri njihovem izvajanju.

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si

Želite več vsebin? Prijavite se na naše e-novice.

Prijavite se