Ali moramo šteti kalorije?

Moji varovanci mi pogosto zastavijo vprašanje: »Mario, ali moram res šteti te kalorije in grame beljakovin? Ni mi problem  upoštevati vse ostalo, samo tega pa res ne bi«.

Bojim se, da sledi odgovor, ki mi prinese rekordno malo klikov na »like« in »share«. Razen, če ne dokažete nasprotno in se odločite podpreti nekoga, ki se iskreno trudi proti prodajanju »megle« v obliki potuhe, pristranskih prepričanj in lažnih obljub, vse to pod vplivom prikritih interesov.

Banner Dr Feelgood 720x400px prehrana23
Banner Dr Feelgood 720x400px prehrana25
Banner Dr Feelgood 720x400px prehrana25
11

Moj odgovor se glasi: »Seveda ti ni treba, če si zadovoljna s točko, kjer se trenutno nahajaš, ali pa tvoj cilj tega ne zahteva. Če moraš izgubiti več kot 10 kg in je za tabo obdobje precej naključnih ter nezdravih prehranskih odločitev, za začetni napredek ne rabiš šteti kalorij. Verjetno bo dovolj že osnovni napotek, da večino (80 %) svoje prehrane sestaviš iz minimalno predelanih, naravnih živil.«

Če pa si aktivna (športnica/rekreativka), ki jo moti tistih nekaj cm in najbolj trdovratnih kg, mi je žal, vendar niso krivi ogljikovi hidrati (OH), niti pesticidi na zelenjavi, ne prigrizki ali večerja po 18. uri. Nič od tega samo po sebi. Vse je stvar konteksta – celotne prehrane – kamor spadajo tudi kalorije. Štetje le-teh je orodje, ki se ga bo v primeru tako naprednega (estetskega) cilja potrebno naučiti primerno uporabljati. Ne pravim, da bo treba tehtati svojo hrano in pisati obroke v dnevnik dokler ti bo mar za svoj izgled, vendar dobiti občutek za porcije in količino hrane, ki jo zavestno in nevede spraviš vase v določenem časovnem obdobju, lahko precej natančno razkrije, kje ga lomiš.

Primer:

Pojdi na Google maps in vpiši destinacijo – svoj cilj – kamor želiš priti. Kaj je naslednje vprašanje, ki ti ga aplikacija postavi? Kje se trenutno nahajaš? Ne, da bi vedela, kje si, je vsak poskus priti kamor želiš prej naključen, kot naklepen.

Ni problem gneča na Dunajski (OH), niti kontrola vinjet na Tomačevem (pesticidi) ali stacionarni radarji v prav vsakem tunelu na avtocesti proti Mariboru (genetika, na primer). Problem je, ker nimaš pojma, kje se nahajaš, zato naključno tavaš po neskončni poti vedno novih diet in napotkov prijazno (prepričljivo) zvenečih oseb.

Kaj je ključno za uspeh?

  • Prilagodi cilj, če v tem trenutku (še) nisi pripravljena na kompromise, ki jih le-ta zahteva ali...
  • pridobi sredstva, znanja, orodja, ki so potrebna za doseg zastavljenega cilja.

Več podrobnosti najdeš v članku Abeceda hujšanja.

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Si tudi vi želite več informacij? Prijavite se na naše e-novičke in bodite obveščeni.

Prijavite se