Zdravo sladkanje

  • Image

Najboljši nakup slaščic je nakup sadja, ki je najbolj zdrava slaščica.

Slaščice smo v jedilnik v zadnjih desetletjih uvedli ljudje sami, žal pa so kasneje postale ne le občasen dodatek v prehrani, pač pa sestavni del jedilnika in nemalokrat žal tudi zamenjava za polnovreden obrok.

Slaščice so energetsko visokokalorični, energetsko gosti obroki, ki izjemno hitro prispevajo k naraščanju telesne teže. Večina slaščic ne vsebuje za telesni razvoj pomembnih snovi, pač pa gre za koncentrat maščob in sladkorja, pri kupljenih slaščicah pa še za všečne okuse, privlačno embalažo in nemalokrat dodane manjše »nagrade« ter darilca ob nakupu.

Zato velja pomisliti, da na primer čokoladni prigrizek, ki tehta okrog 30 gramov, lahko vsebuje tudi 300 kcal, za izkoristek in porabo slednjih pa mora vsak od nas vsaj pol ure intenzivno telovaditi, torej teči, kolesariti ali plavati. Enako je s slanimi prigrizki. Vrečka čipsa prav tako vsebuje 300 kcal na 50 gramov, tudi krekerji vsebujejo veliko maščob in ne smemo pozabiti še na sladke napitke.

Zato velja pri sestavi jedilnika posebno pozornost posvetiti tako sestavi posameznih obrokov kot tudi razmisleku, kdaj in katere slaščice naj bodo na jedilniku. Pri tem velja upoštevati nekaj preprostih pravil:

  1. Ko nakupujemo z otroki, nikakor ne popustimo pritiskom in željam otrok, ki bi ob vsaki polici s slaščicami vzeli še nekaj zase. Zato doma napišimo nakupovalni listek in otrokom razložimo, da slaščic na tem listku tokrat ni.
  2. Če se odločimo za nakup slaščic, jih kupujmo premišljeno in v majhnih količinah. Pri sladoledu posezimo po osnovnem okusu vanilije in čokolade, kupimo navadno mlečno ali polgrenko čokolado, pri piškotih, pa vzamemo tiste polnozrnate.
  3. Najboljši nakup slaščic je nakup sadja, ki je najbolj zdrava slaščica.
  4. Otroke naučimo priprave zdravih slaščic – pripravimo zmrznjen jogurt s sadjem (v navaden jogurt dodamo malo cimeta, mletih oreščkov in zmrznjeno sadje, vse skupaj zmešamo s paličnim mešalnikom in serviramo). Tudi popularni sadni napitek bomo iz različnih vrst sadja, lahko tudi z dodatkom jogurta, mleka ali pinjenca sedaj pripravili sami. Naredimo polnozrnate palačinke s svežim sadjem, sadno solato s sladoledom, pa še sladoled pripravimo sami. Ste že kdaj pomislili, kako bi bilo, če bi otroci z vami pekli piškote, namesto da posežete po prvih na polici v vaši najljubši trgovini? Ali ste pomislili, kako radi bodo otroci z vami pripravili slaščico, ki bo poobedek nedeljskemu kosilu? Popecite rezine ananasa z žlico medu, posujte jih z črno čokolado, dodajte kepico sladoleda ali smetane in okusni desert bo končan.
  5. Kako pogosto naj bodo slaščice na jedilniku? Enkrat do dvakrat tedensko bo povsem dovolj. Določite z otroci dan za slaščice in se ga bodo že vnaprej veselili, a vendarle pri vašem načrtu morajo sodelovati tudi dedki in babice, strici in tete, sosede in prijatelji.
  6. In še nekaj, če ste doslej prijateljem na obisku vedno postregli s piškoti, čokolado in torto, bodite zgled otrokom tudi sami. Obiskom postrezite z zdravo, doma pripravljeno hrano, da bodo otroci čutili, da ni razlik, kadar kuhate za družino ali obiske. In tudi na obisk se poslej odpravite brez obvezne bonboniere ali čokolade.