Vitamin D - dejstva in zmote

  • Image

Vitamin D se nahaja v hrani, največ v jajčnem rumenjaku, maslu, jetrih, manj v nekaterih drugih živilih.

Pomen vitamina D se kaže v tem, da skupaj s hormonom obščitne žleze in kalcitoninom sodeluje v presnovi kalcija in se lahko vnaša v telo s hrano, nastaja pa tudi v telesu iz provitamina, ki se pretvori v vitamin D.

Pomanjkanje vitamina D povzroči pri otrocih rahitis, pri odraslih pa motnje zakostenevanja ter motnje metabolizma kalcija. Dnevne potrebe po vitaminu D so 400 i.e. na dan. Medtem ko so med nosečnostjo in dojenjem potrebe po vitaminu D večje.

Do pomanjkanja vitamina D pride lahko zaradi premajhnega vnosa s hrano, motenj v prebavilih, ki preprečujejo absorpcijo - vsrkanje te snovi ali pa zaradi premalo sonca. Torej ima sončenje tudi pozitiven učinek, vendar pa je pri tem potrebno vedeti, da to ne pomeni praženje na soncu v času, ko je to najmočnejše, pomeni izpostavitev zmernemu soncu za krajša obdobja, kar zadostuje za potrebe po vitaminu D.

Torej, če na koncu zaključimo: naj potreba po vitaminu D ne bo razlog za sončenje in pretirano izpostavitev soncu, še najmanj pa sončne opekline ali kasnejše posledice sončenja kot je kožni rak.