Sprostimo se

  • Image

Ljudje smo si različni, zato nas tudi sproščajo različne aktivnosti: nekatere sprošča ukvarjanje s športom, druge slikanje, glasba ali ples. Vse te aktivnosti glede na interese naše družine lahko izvajamo skupaj z otroci.

Prav tako pa se lahko sproščamo z različnimi tehnikami sproščanja. Prilagodimo jih starosti otrok in našemu znanju. Pomembno je, da smo oblečeni v udobna oblačila, obujemo mehke nogavice, če pa je toplo, smo lahko tudi bosi. Prostor, v katerem se sproščamo mora biti zračen in topel, svetloba naj ne bo preostra. Prižgemo lahko dišeče svečke, saj nam prijeten vonj pomaga do učinkovitejše sprostitve. Na tla položimo mehko podlogo, pripravimo si blazine in odejo, da se lahko z njo pokrijemo, če nas zazebe. Še prijetnejše vzdušje lahko ustvarimo tudi z umirjeno glasbo. Tako urejen prostor nas bo že sam po sebi pomiril, priprava prostora skupaj z otroci pa bo vse pripravila na sproščanje, ki sledi.

Sproščanje pričnemo z nekaj globokimi vdihi in izdihi skozi nos. Uležemo se na hrbet in umirimo dihanje tako, da se ga skoraj ne sliši. Vdih naj bo krajši, izdih pa daljši. Z dihalnimi vajami telo napolnimo s kisikom in umirimo srčni utrip.

Nadaljujemo z razteznimi vajami (različne vrste jogijskih vaj in njihove izpeljanke). Po učinkovitem raztezanju sledi masaža. Skupaj z otrokom drug drugemu zmasiramo lasišče, hrbet, roke, noge in stopala. Otrok naj pri masaži sodeluje, če je manjši in lažji nas lahko pohodi s stopali po hrbtu.

Z raztezanjem in masažo lahko pred spanjem učinkovito umirimo tudi zelo majhne otroke. Večerna priprava na spanje bo tako postala manj stresna in bolj sproščena.