Pomen malih prigrizkov med obroki

  • Image

Otroška prehrana naj sestoji iz rednih obrokov brez vmesnih prigrizkov.

Teh obrokov naj bi bilo pet, zato naj bi že malčka navadili na to, da se dan začne z zajtrkom, temu sledi manjša dopoldanska malica, kosilo, popoldanski prigrizek in potem večerja. Nemalokrat v ambulanti slišim starše, da otrok ne zajtrkuje, ker mu je zjutraj slabo, ker ima čez eno uro v šoli že malico (saj smo rekli dopoldanski prigrizek, kajne?) in takšne prehranske navade kmalu prerastejo v popolnoma nezdravo prehrano – otrok ne zajtrkuje, malica in kosilo v šoli mu »nista všeč« in tako ima čez dan veliko prigrizkov in ogromno večerjo, posledice pa so lahko izjemen porast telesne teže in težave s prebavnim traktom.

Zato velja, da naj družina čim več obrokov poje skupaj. Če bomo pogrinjek za zajtrk pripravili že zvečer, bo skupen zajtrk – skodelica mleka s kosmiči ali kos kruha z namazom - zaustavil jutranje hitenje in vse skupaj bo trajalo le 15 minut. Malica v šoli naj bo obvezna, otroke pa moramo navaditi na raznolike okuse in hrano. Če imajo zagotovljeno kosilo v šoli, se pozanimajmo ali ga pojedo in se pogovarjajmo z njimi, da je kosilo pomemben obrok, da pa vsi obroki ne morejo biti tako zelo všečni kot tisti doma ali pri babici. Popoldanski prigrizek je lahko samo sadje, jogurt, izjemoma sladoled, večerja pa naj bo spet skupen obrok za vso družino. Poskušajmo obroke pripraviti sami in ne posegajmo po pripravljenih jedeh. Otroci naj sodelujejo pri pripravi hrane.

Tako bomo potrebo po vmesnih prigrizkih, ki so povečini visoko energetsko gosta živila, zmanjšali. V teh prigrizkih najdemo koncentrat maščob, sladkorja, umetnih barvil in konzervansov. Trenutno zasitijo, zmanjšajo apetiti pri naslednjem obroku in žal mnogim najstnikom zamenjajo pravi obrok. Če je teh prigrizkov veliko, se bo otrok na račun le teh tudi hitro redil. Ne smemo čisto verjeti vsem, ki govore, kako zdravi so prigrizki – polni mleka, kalcija in vitaminov. Dnevno potrebo po mleku in kalciju bi namreč lahko nadomestili z 1 kg takšne čokolade, kar pa pomeni tudi dodatnih 7000 kcal in vitamine bomo dobili tudi na bolj zdrav način.

Prigrizek lahko izjemoma nadomesti reden obrok (npr. žitna ploščica ali sladoled ter sadje kot popoldanska malica), bolje pa je prehrano načrtovati in upoštevati navodila zdravega prehranskega krožnika.