Igra je pomemben del šolarjevega vsakdana!

  • Image

Šola in obveznosti otrok v zvezi z rednim poukom, predvsem pa kopica izven šolskih dejavnosti, v katere se otroci vključuje (mnogokrat na željo staršev in v neprimerno prevelikem obsegu), povzročajo, da so naši otroci nenehno pod stresom.

V trenutku, ko otrok vstopi v šolo, se staršem zdi, da se mora prenehati igrati in da je najbolj pomembna stvar le še njegova uspešnost v šoli ter obiskovanje čim večjega števila dejavnosti. Vse to predvsem iz strahu, kaj bo, če otrok ne bo že pri desetih letih znal vsaj enega tujega jezika, ne bo obvladal računalnika in ne bo znal igrati na vsaj en glasbeni inštrument.

Otrok, ki je dnevno obremenjen bistveno več kot le s poukom, je nedvomno preobremenjen otrok. Namesto da bi prosti čas namenil igri (ki je v obdobju vstopa v šolo še vedno gibalnega značaja), se skozi igro razvijal in učil spretnosti, potrebnih za življenje, se razbremenil in sprostil ter zadovoljil svojo osnovno potrebo (po gibanju), pa počne stvari, za katere starši menimo, da so zanj dobre.

Stres, ki so mu otroci izpostavljeni, negativno vpliva na njihovo zdravje, kar se odraža na različne načine: bolečine v želodcu, glavobol, povišan krvni pritisk, povišan holesterol, nespečnost, apatičnost, … Otrok, ki se lahko igra, ki ga starši k temu spodbujajo in mu igro tudi omogočajo, bo skozi igro lahko sprostil napetosti, ki se čez dan nabirajo (v šoli), s tem pa pozitivno vplival na svoje zdravje.

Skušajmo si predstavljati, da nam nekdo odvzame našo najbolj priljubljeno obliko sprostitve po napornem dnevu. Kako se bomo počutili? Enako ali še slabše se počuti otrok, če mu ne omogočimo sprostitve, sprostitev pa je zanj gibanje, je igra.