Več o Alenki

  • Image

Naj bo prehranjevanje naravno in enostavno

Alenka Košir je športna pedagoginja in je že od malega povezana s športom in zdravo prehrano. Tako vzgaja tudi svoje tri otroke. Z njo se lahko vedno kaj novega naučite in zraven pripravite še kakšno zanimivo jed po njenem receptu z našimi naravnimi izdelki Bio Zone.

Ali veste, da brave dejansko občutimo?

Povsod smo obkroženi z barvami, jih gledamo in čutimo. Pa ste vedeli, da barve dejansko občutimo? Niso samo lepo videti, ampak na nas vplivajo tako fiziološko kot psihološko. Po navedbah avtorice knjige Barve, Suzi Chiazzarijeve, naj bi »svetloba prodirala v naše telo tudi skozi kožo. Navadno se zavemo vpliva barvne energije takrat, ko se nam zazdijo kaka oblačila neudobna, v drugih pa nam je toplo, v njih se počutimo sproščeni in samozavestni. Na nas ne vpliva le vrsta tkanine, ampak tudi različne energije posameznih barv. Čeprav se tega, da barve zaznavamo tudi skozi kožo, v glavnem ne zavedamo, je mogoče na konicah prstov in drugih delih telesa razviti občutljivost za barvno energijo. Mnogi slepi na primer lahko razločijo barve, ko s prsti ali rokami potipljejo kak predmet. Nekatere barve so na otip tople, druge hladne.«

V angleščini obstaja vrsta izrazov, ki opisujejo naša razpoloženja z različnimi barvami: »feeling blue - biti žalosten, potrt«… »true blue - modra barva je barva zvestobe« … »browned off - zaprepaden od ogorčenja« … »green with envy - zelen od zavisti« … »seeing red - pordel od jeze,  zelo razburjen« … Vsem tem barvnim izrazom je skupno, da z njimi opisujemo svoje občutke, ki jih izražajo naši psihološki odzivi.

In prav zato sem tokrat za vas pripravila tri zmešančke, različnih barv, z različnimi vplivi. Po navedbah avtorice knjige Govorica barv Asje Nine Kovačev so barvni učinki naslednji:

  • Zelena barva: »Na živčni sistem deluje pomirjujoče. Znižuje krvni tlak, širi kapilare in lahko bi celo rekli, da omogoča pomiritev duha. Uporabljamo jo kot sredstvo za umiritev živcev ter za odpravljanje nespečnosti in velike izčrpanosti.«
  • Oranžna barva: »Spodbuja delovanje srca, vendar ne vpliva na krvni tlak. Oranžni žarek okrepi pljuča, pankreas in vranico ter ustvarja prijetno občutje. Toda čeprav deluje oranžna kot čustveni stimulans, lahko posameznika tudi zamori. Njena prisotnost lahko vznemirja ali pomirja.«
  • Roza barva: Da pogledamo na svet skozi rožnata očala … :)

Večkrat se zdi da hrani posvečamo premalo ali preveč pozornosti. Koliko in kako se posvečati hrani?

Dandanes živimo v ekstremih. Na eni strani imamo ljudi, ki jih popolnoma nič ne zanima glede prehranjevanja, na drugi strani pa ljudi, ki vsako minuto v dnevu porabijo za to, da razmišljajo o tem, kaj bodo pojedli. Tudi to je motnja, uradno imenovana ortoreksija, ko prestopimo mejo zmernosti in zdravo prehranjevanje postane obsesija. Ne ena, ne druga skrajnost nista zdravi. Treba je najti neko razumno pot. Vsekakor pa se moramo zavedati, da ima uravnotežena prehrana zelo velik in pozitiven vpliv na naše življenje, zato je zanemarjanje tega dejstva, še posebej s strani nas, staršev, neodgovorno. Hrana nam na eni strani daje energijo za naše delovanje, po drugi strani pa so živila, ki jih zaužijemo, gradbeni material za rast in obnovo našega tkiva. Brez uravnotežene prehrane optimalna obnova tkiv in imunskega sistema ni možna. Potem iščemo rešitve in bližnjice v prehranskih dodatkih, za katere pa menim, da niso potrebni, če imamo osnovno prehrano urejeno. Kot mama se čutim odgovorna, da svoje tri otroke »naučim«, kaj pomeni uravnotežena prehrana, vendar jim predstavim tudi to, da ni potrebno zelo komplicirati pri prehranjevanju. Rada bi jim pokazala, da so tudi zdravi obroki lahko okusni in enostavni za pripravo. Predvsem pa ne vzamejo veliko časa.

Veliko ljudi meni, da bi morali bolj »zdravo« jesti«, pa nekako ne uspejo. Kaj spremeniti za bolj uravnoteženo prehrano?

Zaradi trenda »zdrave« prehrane je trenutno toliko informacij na to temo, da so ljudje že zmedeni in ne vedo več, kako bi se sploh prehranjevali. Zato menim, da je prvi korak ta, da se ljudi »izobrazi« o osnovah »zdrave« prehrane. Sicer osebno termin »zdrava« prehrana nerada uporabljam, saj menim, da je njen pomen precenjen in zavajajoč. Raje uporabljam termin uravnotežena prehrana, saj to, kar je »zdravo« zame, ni nujno »zdravo« za koga drugega. Obstajajo neka splošna priporočila o tem, koliko česa naj bi posameznik glede na spol, starost, način življenja zaužil v enem dnevu. Prav tako je fino, če ljudje vedo, kakšne so funkcije posameznih makro sestavin (ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe) in kakšne so  osnovne funkcije mikro sestavin (vitamini in minerali), ko jih zaužijemo. Ko to poznamo, ni tako težko pojesti obrok, ki bo ustrezen glede na naše potrebe.

Kaj menite o ponudbi izdelkov Mercatorjeve blagovne znamke Bio Zone?

Navdušena sem nad izdelki blagovne znamke Bio Zone. Poleg kakovosti sta tukaj še vsaj dva kriterija, ki sta me prepričala. Raznolikost izdelkov je en kriterij, saj na enem mestu najdem vse izdelke, ki jih potrebujem, in mi kot polno zaposleni mamici ni treba hiteti od ene do druge trgovine. Drugi kriterij pa je seveda dostopna cena, saj vemo, da znajo biti bio izdelki danes cenovno precej težje dostopni.